Sunday, April 21, 2013

cubaan pertama pancake nasi gua


Akhirnya dengan daya usaha dan kerajinan diri gua yg 'rajin', gua berjaya menyiapkan pancake nasi gua yg pertama. Hik hik hik..resipi ni dpt dari rancangan Nasi Lemak Kopi O, trio ahad yg masak. Oleh sbb gua teringin  nak rasa,  dan rasa  mudah nk buat so gua try ekeke.

Bahan2 adalah seperti di bawah :

2 cawan nasi putih dileraikan
3 biji telur ayam
2 keping daging burger ayam 
1 1/2 biji kentang di rebus (buang kulit)
sebiji bawang merah dipotong halus
2 ulas bawang putih dipotong halus
2 biji cili api di potong halus gak( x thn pedas guna cili hidop k)
sedikit daun sup (kalau x de pun x pe)
lada itam dan garam secukup rasa

How to cook?

Senang je gaul je semua bahan2 diatas kasi gaul rata. pastu lenyek2.
Then goreng la mcm wat lempeng. siappp ! 
kemudian boleh la cicah dgn sos kalau ada kari pun boleh cicah k .

p/s : oklah lain kali kalau gua main masak2 lagi gua share k daaaaaaa.

No comments: